1. FUTURO™ Merk
  2. Tips & Tricks
  3. 5 stappen naar het omgaan met pijn in de knie
  • Neem uw eerste 5 stappen naar het omgaan met kniepijn

    • Hoe u kniepijn kunt verlichten en er een drukke levensstijl op na kunt houden zonder het letsel te verergeren

      Pijn of ongemak in de knie kan het leven stopzetten, vooral als u er een actieve levensstijl op nahoudt. Velen onder ons hebben op een bepaald moment last van kniepijn door het hardlopen, door overmatige inspanningen tijdens de sport of gewoon door normale slijtage.

      In tegenstelling tot blessures aan de schouder, pols of arm, waarbij u het gebruik van het pijnlijke gebied kunt vermijden, is het lastig om niet uw knie te belasten in een drukke doorsneeweek.

      De PRICE-methode biedt 5 stappen die u kunt volgen om kniepijn te verlichten en de effecten van de blessure te minimaliseren, en zo het herstelproces te bevorderen:


    • Protect (Beschermen)

      Wanneer u uw knie blesseert, is het eerste wat u moet doen het ondersteunen van de knie. De gekozen bandage hangt sterk af van de mate van ondersteuning die u nodig hebt. Het merk Futuro heeft een reeks producten die verschillende niveaus aan ondersteuning bieden waaruit u kunt kiezen.


    • Rest (Rust)

      Leg uw voeten zo snel als kan omhoog, wanneer dat mogelijk is, vooral in de cruciale eerste 24 uur. Vermijd inspannende activiteiten en geef de pijn de tijd om minder te worden zodat het genezingsproces kan starten. Door de knie omhoog te leggen, vermindert de zwelling en bent u op weg naar herstel.


    • Ice therapy for knee pain (IJstherapie voor kniepijn)

      Afhankelijk van het type blessure en of er sprake is van een ontsteking, kan een behandeling met ijs de zwelling helpen verminderen. U kan de behandeling met ijs het best toepassen na het sporten wanneer u even tot rust kunt komen, omdat zo de ontsteking minder wordt, het gebied wordt verdoofd en de bloedstroom wordt verminderd.


    • Compression (Compressie)

      Volgens NSMI helpt compressie ontstekingen en zwellingen te verminderen. Door het gebied rond de knie strak in te wikkelen (maar niet te strak) kan ook de bloedcirculatie worden gestimuleerd als u niet actief bent geweest.


    • Elevation (Hoog leggen)

      Door de geblesseerde knie hoger te leggen dan het niveau van het hart, neemt de zwelling af. Dit is een eenvoudige maar zeer effectieve manier om uw knie te laten herstellen, zodat deze weer uw volledige gewicht kan dragen.

      Raadpleeg in elk geval een arts of fysiotherapeut om meer te weten te komen over de specifieke oefeningen die u kunt doen om de knie weer aan te laten sterken. Raadpleeg altijd een medische professional als u niet zeker weet wat de juiste behandeling is.