1. FUTURO™ Merk
  2. Tips & Tricks
  3. Oefeningen met lage intensiteit voor gewrichtspijn
  • Oefeningen met lage intensiteit voor gewrichtspijn

    • Het fijne over lage intensiteit

      Op zoek naar oefeningen met lage intensiteit die stimuleren en gewrichten niet te veel belasten.

      Wanneer u met gewrichtspijn kampt, is fit blijven van cruciaal belang om de symptomen onder controle te houden. Maar activiteiten met hoge intensiteit, zoals hardlopen, springen en andere zware trainingen kunnen meer schaden dan goeddoen. Probeer in plaats daarvan een van deze opties met lage intensiteit. (Overleg eerst met uw arts voordat u überhaupt gaat trainen.)


    • Yoga

      Er is een reden waarom deze ontspannende vorm van bewegen al eeuwen wordt uitgeoefend. Yoga kan helpen met kracht, soepelheid en evenwicht, en de vele bijbehorende variaties betekenen dat yoga ook op personen met gewrichtspijn kan worden afgestemd.

      Met yoga kan ook de gewrichtspijn worden verminderd na een training. Diepe ademhalingen en strekoefeningen bereiden u lichaam voor op de stress die door andere activiteiten wordt veroorzaakt, stimuleren de bloedsomloop, maken pijnlijke en korte spieren flexibeler en helpen blessures te voorkomen. Pilates heeft vergelijkbare effecten maar richt zich met name op het stabiliseren van de 'kern' van het lichaam: de rug en buik.


    • Fietsen op de hometrainer

      Als u het goed doet, kan u al fietsend op de hometrainer een hoog aantal calorieën verbranden zonder de gewrichten te veel te belasten. Werk samen met een trainer om te komen tot de beste combinatie van weerstand, intensiteit en intervallen die u helpt fit te worden en de gezondheid van uw gewrichten ten goede komt.


    • Wandelen

      U kan het overal doen. Het is helemaal gratis. Het kan helpen uw gezondheid op vele manieren te verbeteren, zoals het verlagen van uw bloeddruk, cholesterolgehalte en stress. Het is een van de gemakkelijkste manieren om in uw programma oefeningen met lage intensiteit op te nemen die u volledig onder controle hebt – afstand, snelheid hoogte – om uit te vinden wat het beste werkt. Als u extra calorieën wil verbranden, trek dan een verzwaard vest aan. Zo helpt u uw weerstand te verbeteren zonder uw gewrichten te belasten.


    • Zwemmen

      Door te zwemmen traint u het volledige lichaam, gebruikt u elke spier in uw lichaam en verbetert uw de ademhaling, zodat u van kop tot teen sterker wordt. In water weegt u ongeveer een tiende van u gewicht op land, dus trainen in het water is minder belastend voor uw gewrichten en verbetert de beweeglijkheid omdat het water het gewicht van uw ledematen ondersteunt. Hierdoor is zwemmen ideaal voor mensen die willen trainen zonder blessures.


    • Crosstrainer

      In praktisch alle sportscholen staat wel een crosstrainer. Daarmee kan u bij een lage intensiteit uw benen en romp sterker maken en tegelijkertijd uw armen trainen. Crosstrainers stellen u in staat om de gewrichten in het onderlichaam, zoals de knieën en enkels, meer te bewegen, ondanks de lage intensiteit. Zo kun u intensiever trainen zonder te veel belasting, waardoor dit geschikt is voor het verbranden van calorieën.


    • Roeien

      Geen roeiboot? Geen probleem. Roeimachines laten het hele lichaam werken met de aandacht vooral op de romp. Ze bieden een nuttige training met lage intensiteit voor de armen en de benen en de meeste roeimachines beschikken over weerstandsniveaus waarmee u de training aan uw behoeften kunt aanpassen.

      Voor veel atleten, zowel amateurs en professionals, vormt training met een lage intensiteit een belangrijk deel van hun dagelijkse routines. Mensen kunnen blijven trainen en calorieën verbranden zonder zwakke of geblesseerde gewrichten te veel te belasten en kunnen zo weer op kracht komen. De combinatie van training met lage intensiteit en bandages kunnen u de extra ondersteuning bieden, waardoor u het vertrouwen krijgt dat u de volgende fase van de training of het herstel kunt bereiken. Bekijk hier ons assortiment FUTURO™ braces en bandages.